Veelgestelde vragen over garantie
Vragen over:
- impact corona ⚠️
- click & collect
- betalen
- bestellen
- verzending
- terugzenden
- garantie
- prijs
- mijn account
- klacht toevoegen
- cadeaubon
- openingsuren winkels
- samenwerken met Fun
- sponsoring
Artikel stuk/beschadigd bij ontvangst?
De transportfirma is net geweest maar bij het openen van de bestelling zie je dat het gewenste product schade heeft opgelopen. Dit zie je natuurlijk graag omgeruild. Dat kan uiteraard! Vraag een retour aan via de hierboven beschreven retourprocedure. Geef aan dat je graag een nieuw artikel wenst te ontvangen. Wij doen ons best om de beschadigde goederen zo snel mogelijk te vervangen!
Belangrijk: neem altijd een foto van het beschadigde artikel in de doos waarin het verzonden is. Vergeet ook geen duidelijke foto van de eventuele beschadigd omdoos (waarin het verpakte product toekwam). Zonder duidelijke foto's kunnen wij vanop afstand de schade niet inschatten.
Artikel stuk binnen de garantieperiode?
Wanneer een artikel stuk gaat binnen de garantie periode dan verzoeken we u vriendelijk om contact op met onze klantenservice.
Fabrieksgaranties
Voor het merendeel van de artikels uit ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat u recht heeft op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel. Mocht u vragen hebben of wilt u aanspraak maken op de garantie, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Kosten voor een reparatie
Alle reparaties worden door een erkend bedrijf afgehandeld. Als het defect niet binnen de garantiebepalingen valt, zoals val- stoot of waterschade, oneigenlijk gebruik of de door de fabrikant bepaalde garantietermijn, dan ontvangt u een prijsopgave. U kunt daarna aangeven of u akkoord gaat met reparatie (tegen het aangegeven bedrag) of dat u afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt u uw artikel terugkrijgen met een eventuele rekening voor onderzoekskosten en transportkosten.
Verval van recht op garantie
De garantie komt te vervallen wanneer:
- Er sprake is van schade door ongelukken of rampen, zoals brand, overstromingen, aardbevingen, oorlog, vandalisme of diefstal.
- Producten zijn geopend, wijzigingen zijn aangebracht of wanneer er sprake is van materiële schade, verkeerd gebruik, reparatie door een niet-geautoriseerde dealer, verkeerd onderhoud of wanneer de producten voor andere doeleinden zijn aangewend dan dat het product bedoeld is.
- Het schade voor accessoires als batterijen en zekeringen betreft.
- Er sprake is van val-, vocht-, stoot- en/of drukschade.
De fabrikant kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor mogelijk geleden gevolgschade of incidentele schade, winstderving of andere commerciële schade die voortvloeit uit het gebruik van dit product.
Wanneer reparatie van een artikel niet binnen de garantie valt worden hier kosten voor in rekening gebracht.
Artikel stuk buiten de garantieperiode?
Van de meeste artikels zijn wisselstukken en onderdelen beschikbaar. Hiervoor neemt u best contact op met onze klantenservice zodat wij een kostenraming kunnen maken.
Hoe stuur ik artikelen terug?
Als klant kan je rekenen op onze tevredenheidsgarantie, want wij zijn pas tevreden, als jij dat ook bent. Zo kan het gebeuren dat je bestelde pakket niet helemaal is wat je wou. Daarom heb je bij de mogelijkheid om je pakket 30 dagen lang te retourneren.
Naar de overzichtspagina van artikelen terugsturen