Fun nieuws & media

Onze persverantwoordelijke:

Gauthier Vervaeke (PR & Media)
Telefoon: +32 50 40 87 87 | +32 499 12 31 81
E-mail: gauthier.vervaeke@fun.be


Fun in het nieuws - september 2016

BRUGGE - De nieuwste Dovy-keuken heeft wel een "heel scherpe prijs": 89,99 euro. Het is er dan ook eentje in kinderformaat. Enkel te koop bij speelgoedwinkel Fun, die nog meer Belgische producten in speelgoedversie uitbrengt. Bedrijven worden niet betaald voor het gebruik van hun naam "Maar de kinderen zijn wel potentiële nieuwe klanten voor hen."

Paul Demeyer - Het Nieuwsblad - 21 september 2016

Lees het volledige artikel hier

Naar de Dovy Speelgoedkeuken

BRUGGE - Donald Muylle van Dovy bouwt al 36 jaar keukens "alsof ze voor hemzelf zouden zijn." Samen met speelgoedwinkel Fun bouwt hij nu ook speelgoedversies alsof ze voor zijn kleinkinderen waren, voor 89.99 euro, zonder attributen. "Voor mijn eigen kroost komen ze te laat, de jongste kleinzoon is 12."

Katrien De Meyer - Het Laatste Nieuws - 21 september 2016

Lees het volledige artikel hier

Naar de Dovy Speelgoedkeuken

BRUGGE - Fun steekt in het nieuw: geen blauw mannetje meer, een nieuw logo, een veranderde strategie en baseline, … Partners Joeri en Sven De Waele bevestigen meteen: deze retailer is volop in ‘turnaround’. En dat loopt
volgens de heren volgens planning, al is ook Rome niet in één dag
gebouwd. “2015 is het eerste jaar in de ‘turnaround’ waarin het EBITDA
positief is. In onze kerncategorie ‘play’ (speelgoed, nvdr.) hebben we
bovendien marktaandeel gewonnen.”

Retail Detail Magazine - September 2016 - #05

Lees het volledige artikel hier

Fun in het nieuws - april 2015

Play Create & Party

Ons verhaal

Een stukje Fun geschiedenis, onze missie visie en waarden.

Leer ons kennen >

Interviews

Neem een kijkje in het hoofd van CEO Jean Paul Descheemaeker en partners Sven en Joeri  De Waele.

Lees het interview >

Al meer dan 20 jaar gaat FUN door het leven als speelgoedwinkel. Echter, voelden we aan dat de tijd was aangebroken om een nieuwe, frisse wind door Fun te blazen om de toekomst aan 200/u tegemoet te gaan. Gewapend met spontaneïteit, échtheid en gezond verstand ontstond de nieuwe Fun 2.0 slagzin “Play Create Party”.

Nieuwsgierig? Ontdek het volledige verhaal over het feest dat Fun 2.0 zal inluiden, in de interviews met CEO Jean Paul Descheemaeker en partners Joeri en Sven De Waele. The real Fun 2.0 deal kan je bovendien als eerste bewonderen in Fun Lokeren. Die steekt namelijk al in een gloednieuw jasje. Feest!  

We heten je van harte welkom om ons een bezoekje te brengen en het verhaal van Fun in levende lijve te ontdekken. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden. #nofunnoparty 

Donderdag 9 april 2015 - Kanaal Z op bezoek in Fun Lokeren.

Zaterdag 11 april 2015 - Het Nieuwsblad 'Lokers filiaal fungeert als testcase voor Fun België'.

LOKEREN - Winkelketen Fun wordt in de loop van het komende jaar volledig gerestyled. De groep stak de zaak aan de Zelebaan in Lokeren als allereerste in een nieuw kleedje.

Lees het volledige artikel hier

LOKEREN - Winkelketen Fun wordt in de loop van het komende jaar volledig gerestyled. De groep stak de zaak aan de Zelebaan in Lokeren als allereerste in een nieuw kleedje.

Lees het volledige artikel hier

Zaterdag 11 april 2015 - De gazet van Antwerpen ' Meer feestproducten. Testcase Fun België'.

Maandag 13 april 2015 - Becommerce Nieuwsbrief.

Fun vernieuwt webshop en introduceert nieuwe conceptstore in Lokeren

Fun introduceert Fun 2.0. met een nieuwe conceptwinkel in Lokeren en een nieuwe online webshop. “We hebben de schone slaapster wakker gemaakt. Het potentieel was er al, nu maken we er optimaal gebruik van en tonen we wat Fun in zijn mars heeft”; zegt Joeri De Waele, Sales & Marketing Fun. 

Na meer dan 20 jaar was het tijd voor vernieuwing en ondergaat de speelgoedwinkel Fun een complete transformatie. De nieuwe slagzin luidt “Play, create, party”. Fun verruimt hiermee zijn productassortiment met feestartikelen, tafeldecoraties, knutselspullen, etc. In de Funtransformatie brengen ze niet alleen die drie elementen samen, maar ook verschillende leeftijdscategorieën. “Fun had zoveel meer dan enkel speelgoed te bieden en is nu gericht naar iedereen, met de nadruk op samen; samen met familie, samen met vrienden, ...”. In de conceptwinkel in Lokeren staat klant en beleving centraal. Elk segment van de nieuwe slogan wordt in de winkel vertegenwoordigt door een andere kleur en vervolgens komen ze samen in een “Funinspiratiebox” waar spelen, creëren en feesten elkaar vinden. Dit is meteen ook de hoofddoelstelling van de conceptstore; klanten inspireren en “Fun” maken. De klant zal ook de mogelijkheid hebben om workshops te volgen en producten te testen. De medewerkers van Fun zijn geen verkopers , maar “Funmasters”, ze staan de klant bij met advies, informatie en proberen de “Funbeleving” zo levendig mogelijk te maken.

In hun marktonderzoek is Fun gaan kijken naar de huidige trends binnen de markt. Vooral de behoefte van partyartikelen kwam prominent naar voor. “Belgische klanten moesten voor specifieke partyartikelen al uitwijken naar Nederland of Frankrijk. Er is geen Belgische speler in het retaillandschap die de drie luiken aanbiedt in één winkel, een gat dat we graag opvullen”; aldus Joeri De Waele. De Partyafdeling  neemt ook meteen 400m2 van de winkel in beslag.

Fun heeft altijd goed Omni-channelstrategie gehad, die nu nog versterkt wordt. Fun wil de klanten vooral convenience aanbieden, dit met 30 reguliere winkels en één grote webshop. Naast de conceptstore in Lokeren, werd ook de webshop in een nieuw jasje gestoken.  “We zien hedendaags een groei van 40% online, dit kunnen we niet links laten liggen en spelen we ook graag op in.” Fun.be is volledig responsive geworden, de klant kan dus makkelijk zowel via tablet als smartphone de producten bekijken. “We willen een transactieve webshop zijn, waar alles goed vindbaar en klikbaar is”; zegt Joeri De Waele. Met de nieuwe webshop wil Fun één vierde van de totale omzet online behalen.

In de pilootwinkel in Lokeren bevinden zich ook enkel e-kiosken, waar de klant rechtstreeks online het gewenst product kan bekijken en bestellen, moest het niet in de winkel aanwezig zijn. Zowel levering bij een verkooppunt als thuis is mogelijk. 100% van de winkel is ook online aanwezig.  De online store biedt zelfs meer producten dan de reguliere winkels, vooral de grote artikelen zoals tuinmeubelen, zwembaden, trampolines, die moeilijker tentoongesteld kunnen worden, worden online verkocht.

Als de pilootwinkel bij de klanten aanslaat wil Fun graag hun 30 winkels aanpassen in de komende drie jaar, zelfs expansie is mogelijk. “We hebben de intentie om ons continue te blijven aanpassen”.

Betaal veilig makkelijk en snel

footer-quote